divendres, 31 de gener del 2014

Sardines en escabetx de la mare

Aquestes sardines les feia la meva mare. Ara fa pocs dies que ens ha deixat per sempre i jo no sé perquè em trobo fent els plats que ella feia. Estic contenta perquè als de casa també els hi ha agradat. Aquesta és la recepta tal i com la feia ella. Tot i que en lloc de posar-ho en un recipient de vidre com he fet jo, ella sempre ho posava en un de fang.
Ingredients:

  • Sardines
  • oli
  • farina
  • vinagre, una tasseta
  • pebre vermell dolç
  • sal
  • 3 grans d’alls
  • llorer
  • farigola
  • i cullerot d’aigua

Preparació:
  1. Es netegen i es fregeixen les sardines una mica salades i enfarinades. Es retiren.
  2. En el mateix oli (si està net) si no es cola i  se n’hi afegeix de net, s'hi posa llorer, farigola, tres grans d’alls, el vinagre i el cullerot d’aigua i es deixa bullir un quart d’hora.
  3. Es posa el pebre vermell dolç fins que agafi bastant color i s’hi afegeixen les sardines. Es deixen un moment i es deixen refredar.

Es serveixen sempre fredes.
Va molt bé fer-ho en una cassola de fang. Es conserven uns quants dies. Una setmana ben bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada