dijous, 20 de febrer del 2014

Plum Cake

A casa, sempre que entrava l'oloreta de pastís i mantega per la finestra de la cuina era l'anunci de que l'amiga i veïna Carmen M. baixaria ben aviat amb una de les seves esquisiteses. Era una gran cuinera. I tots ens barallaven per un troç del que fos. Aquest era el preferit del meu cunyat! 
Després del pas del temps, encara avui, m'ha recordat aquells anys feliços.
Aqui teniu la recepta. Us agradarà i és molt fàcil de fer.
Francesc, moltes gràcies per enviar-me la teva fotografia, la posa la primera, i pel teu comentari:
"El plum cake estava brutalment bo, va durà molt poc a les meves mans!
Segur que el tornaré a fer ben aviat.

Ingredients:
  • 200 g de mantega tova
  • 100 g de sucre moré
  • 100 g de sucre normal
  • 4 ous grans
  • la ratlladura d'1 llimona
  • 1 copeta de Rom i una mica més per macerar les panses
  • 100-150 g de panses
  • 200 g de fruita confitada tallada ben petita
  • 400 g de farina tamisada
  • 1 sobre de llevat Royal 
Com es fa:
  1. Es posen les pases a macerar amb una mica de Rom tebi una estona
  2. S'enfarinen les fruites confitades amb una part dels 400 g de farina de la recepta.
  3. Amb la batedora elèctrica de barilles es fa una crema fina amb la mantega tova i els sucres.
  4. S'hi afegeixen els ous un a un i la ratlladura de la llimona
  5. Amb les mateixes barilles es barreja la farina i es posa la copeta de Rom.
  6. Les panses i la fruita confitada es barregen amb l'espàtula de silicona.
  7. S'omplen el motlle o motlles untats d'oli i si vols amb una tira de paper (foto) però només 2/3 parts
  8. Es couen a 180º durant uns 30 minuts o més segons el forn. Jo sempre els haig de tapar amb paper d'alumini als 10 minuts perquè no es cremin.


     

3 comentaris:

  1. Això és producció en massa! Quin goig de plum cakes! Petons!

    ResponElimina
  2. Ma mare a vegades en compra del Foix de Sarrià, o un Panettone al súper.
    M'agradaria de provar el vostre!

    ResponElimina
  3. Jo l'he tastat i m'ha agradat molt. No podia parar d'anar picant :-).
    És perfecte per l'hora de te, del berenar i per esmorzar. Ja ens diràs.

    ResponElimina