dimecres, 14 de maig del 2014

David Lienas Trufes


TRUFES DE LLET CONDENSADA I AMETLLA TRITURADA

Això  de la llet condensada,  d'entrada no ens sonava  massa bé... però la realitat és que la xocolata va quedar prou negra pel meu gust i que tot i que no havien passat les 12 hores de rigor i va fer una mica d trampa posant-les al congelador en lloc de a la nevera... les trufes eren boníssimes... Quan li vam fer aquest comentari, ell va dir que també podia fer-se, evidentment, amb nata i sucre.  Molt més clàssic,  però el resultat no tenia res a envejar a les més clàssiques del món.  

INGREDIENTS:

1.- 370 grams de llet condensada (o bé nata i sucre)
2.- 250 grams d'ametlla torrada  triturada
3.- 200 grams de mantega
4.- 450 grams de xocolata amarga (60-70% de cacau)
5.- Licor (cointreau, brandy, rom, Bailey's...)
6.- Fideus de xocolata o cacau amargant en pols (pel recobriment)



PREPARACIÓ:

Fondre la llet condensada i la mantega i després fora del microones  s'hi afegeix  la xocolata  i es  remena bé  perquè  s'acabi de desfer  tot.

Incorporar-hi l'ametlla i el licor

Deixar reposar el preparat  a la nevera  al menys 12  hores

Fer les  boles i arrebossar-les  des fideus  o del cacau en pols

Servir-les  ben fredes...



3 comentaris:

  1. Nyam, nyam!!! Ara mateix me'n prenia un parell o tres...! Petons!

    ResponElimina
  2. Jo vaig ser la primera sorpresa pel boníssim gust!
    Era la típica que quan llegia el títol d'una recepta que deia "trufes de llet condensada..." passava la pàgina o em saltava el post. Ja tinc ganes de fer-les i fer una cata a cegues i a veure quina guanya! Us tindré informats :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo m'apunto a la cata... encara que sigui molt difícil triar... jo primer me les menjo i després "que me quiten lo bailao" ;)

      Elimina