dilluns, 3 de març del 2014

Calamarçons saltejats

Són les 11 h del matí, sona el telèfon i una veu em diu - ...mama, si et va bé vinc a dinar a la 1h, no tinc massa gana i només tinc una hora...- Jo volia quedar bé però no tenia ni temps ni ingredients pensats així que vaig improvitzar buscant idees al congelador, a la nevera i al rebost. A les sis de la tarda una altra trucada telefònica em demanava: -Tens  la recepta? -Mira el blog, ara te l'explico.
Ingredients:
  • 1 paquet de "Chipiron limpio" de la Sirena de 500g
  • all tritural fi per mi que guardo al congelador
  • julivert triturat fi per mi que guardo al congelador
  • sal
  • oli
Com es fa:
  1. Descongeleu i netegeu a sota de l'aixeta els calamarçons i que s'escorrin bé.
  2. Poseu una paella de la mida del producte  al foc fortet sense res i que s'escalfi bé.
  3. Aboqueu-hi els calamarçons i els repartiu bé perquè no s'amunteguin uns a sobre dels l'altres i els deixeu un parell de minuts que es coguin sense tocar-los.
  4. Els hi dóneu un parell de voltes i els deixeu uns minuts més que es vagin coent.
  5. Si treuen massa aigua retireu una mica en un bol, i si cal l'afegiu al final, poseu la sal i directament l'all i julivert congelats i l'oli. Els punxeu amb un escuradents per notar si estan tendres, que ho estaran perquè són petits i congelats! (recordo que el pop el congelen per entendrir-lo, oi?
  6. Ràpidament doneu un parell més de voltes fins que l'all i julivert es descongeli i apagueu el foc ja que amb la mateixa escalfor s'acabaran d'ajuntar tots els sabors, i l'all i julivert no perdran el gust.
  7. El podeu acompanyar amb arròs blanc, patata bullida, pasta, amanida... o el que us agradi. Sols són boníssims però se'n mengen més :-)

1 comentari: