dilluns, 9 d’abril del 2012

Bacallà amb panses i pinyons com el feia la mare

 Ingredients:

  • 8 trossos de bacallà ben dessalat (jo  faig  servir  el bacallà  dessalat  i congelat  que surt  boníssim  i al punt  de sal)
  • 1 ceba
  • 3 tomàquets
  • 4 ous
  • 100 g de panses
  • 100 o 150 g de pinyons  (depèn de si  us agrada que n'hi hagin molts)
  • mig  vas de vi blanc




Primer de tot  fregiu  el bacallà  enfarinat  i  el reserveu  a la cassola on després   hi anireu afegint  totes les  coses.

Poseu  dos  ous  a bullir  perquè  es  facin durs. (10 minuts)

Amb  el mateix  oli de  fregir  el bacallà  sofregiu  la ceba  ben trinxada  i després  hi afegiu els  tomàquets  triturats.

Quan  el tomàquet  ja  està  cuit,  hi tireu  les panses  i els pinyons.
Hi afegiu  el  vi  i  un altre  mig  vas  d'aigua.

Hi tireu els ous  durs,  partits  pel mig.

Feu  dues  truites  amb  els dos  ous  que queden i les partiu pel mig  i les  afegiu també al mateix  suc.

Ho deixeu bullir  una mica (5-10 minuts) sense  el bacallà.

Finalment  ho aboqueu tot  a la cassola  on heu guardat  el bacallà  i ho deixeu  bullir  uns  poquets  minuts  més  (5 minuts).


Normalment  el  suc  ja queda  prou espès,  però  si  quedés  massa  claret,  podeu  fregir  una llesca  de pa   en  oli  ben fregideta  i triturar-la    ben fina  per espessir  la salsa.

9 comentaris:

  1. No he cuinat mai el bacallà amb panses i pinyons però té moooolt bona pinta. Ho haurem de provar!

    ResponElimina
  2. És un clàssic de la cuina catalana.
    Proveu-ho, no us en penedireu pas!

    ResponElimina
  3. Fet!!! Hi he posat també dues carxofetes prèviament fregides i dues fulles de llorer. Ha quedat per xupar-se els dits!!! Merci per la recepta! Petonets!

    ResponElimina
  4. Trini... si la meva mare, sabés que en lloc de fer-ho algun divendres de quaresma o divendres Sant el vaig fer per Pasqua... m'hauria dit: Per Pasquaaaaa, bacallà amb panses?

    M'apunto les carxofetes fregides i les fulles de llorer...

    M'alegro que t'hagi quedat tant bo! A mi també m'hi va quedar!

    Una abraçada ben gran!

    ResponElimina
  5. Quin bon aspecte que té. Se'm fa la boca aigua.
    Per sort estic mirant-ho mentre esmorzo...

    ResponElimina
  6. Hola,
    Ja fa uns dies em van concedir el premi Liebster blog i ara em toca a mi concedir-lo a altres blocs que crec que mereixen aquest reconeixment, i he volgut donar-te'l a tu.
    Aquí tens l'entrada del meu bloc on parlo dels premis:
    http://pebreixocolata.blogspot.com.es/2012/06/premi-liebster-blog.html
    A reveure!
    Marta

    ResponElimina
  7. Hola Marta, moltíssimes gràcies pel premi! De seguida que pugui en faré un post... :)

    Ara vaig cap allà. Fins aviat!

    ResponElimina
  8. Ostres! Gràcies pel teu comentari! Espero que t'hagin quedat bé els diplomàtics! T'aniré seguint per aquí! ;)

    ResponElimina